c/Pep Ventura, 7 – Torroella de Montgrí 620 524 109

Comprensió lectora i escriptura

La comprensió lectora s’ha de potenciar per tal d’afavorir l’aprenentatge significatiu de l’alumne. Un bon coneixement de l’escriptura s’aconsegueix a base de treball, pràctica i estudi.

La comprensió d’un text escrit implica el coneixement d’un lèxic i un vocabulari que també s’ha de treballar i entendre. Per treballar-ho, fem lectures pausades on anem preguntant el significat del que hem llegit fins ara, alguna expressió o paraula nova per veure quin nivell de comprensió tenim. Treballem amb exercicis o preguntes de després de llegir per tal que l’alumne sàpiga relacionar idees, sigui capaç d’extreure’n informació vàlida i pugui arribar a entendre el significat d’allò que li demanen.

Des de l’Escola a Mida considerem la comprensió un dels pilars fonamentals de l’ensenyament, ja que no només ens és útil a l’hora de llegir un text i respondre preguntes, sinó que també serà interessant a l’hora de resoldre problemes matemàtics, estudiar un temari o, fins i tot, entendre què demanen en un exercici d’un examen.