c/Pep Ventura, 7 – Torroella de Montgrí 620 524 109

Metodologia

A l’Escola a Mida ens organitzem en una estructura de funcionament que permet que cada alumne tingui el seu seguiment personalitzat en classes de grups reduïts o individuals. A cada sessió es programa, planifica i avalua la seva feina amb: fitxes de seguiment, organització d’exàmens i avaluacions amb famílies i escola.

Donem resposta a aquells alumnes amb falta d’atenció, concentració i dificultats en l’aprenentatge. Pretenem millorar el rendiment i posar en pràctica les tècniques més adients per als nostres alumnes a través del plantejament de reptes assolibles. Entenem que cada alumne té ritmes i necessitats diferents i per aquesta raó facilitem un pla de treball individual i personal per a cadascun d’ells.

Les tècniques i estratègies d’aprenentatge tenen un paper molt rellevant i s’exerciten en el dia a dia. També atenem totes les necessitats d’orientació acadèmica dels nostres alumnes.

  • Especifiquem estructures
  • Resolució de problemes i dubtes
  • Realització d’esquemes i resums
  • Treballar tècniques d’estudi
  • Realització de deures per potenciar l’estudi i el treball com a rutina diària

Entenem que la motivació juga un paper molt important en els estudis i, per aquesta raó, la treballem amb els alumnes sessió a sessió promovent l’èxit en les seves experiències d’aprenentatge. En aquesta mateixa línia, apareix la figura del professor que jugarà un paper de guia i ajudant amb qui es crearà un vincle que afavorirà l’aprenentatge.

Objectius principals

  • Percebre i conèixer les dificultats o mancances de cadascun dels nostres estudiants per tal de poder ajudar-los des del primer moment.
  • Esbrinar les seves qualitats i, al mateix temps, activar, potenciar i treure el màxim rendiment a les seves habilitats.
  • Establir un vincle amb els alumnes basat en la confiança, d’aquesta manera serà més fàcil treballar i arribar a obtenir un aprenentatge de qualitat.
  • Potenciar les tècniques d’estudi per tal d’afavorir el rendiment escolar i acadèmic. Considerem que, en ocasions, la dificultat rau en la falta de recursos a l’hora d’estudiar i, per això, pretenem donar eines per millorar-ho.

Família i escola

Considerem que la família és el primer referent dels nostres alumnes tant del seu creixement com de la seva educació. Per aquest motiu, és necessari que el tracte amb les famílies sigui coordinat, proper i constant.

Treballem amb consonància amb les famílies, escoles i extraescolars per tal d’aconseguir la millor coordinació possible i per obtenir la màxima informació de l’alumne. D’aquesta manera podrem oferir eines i recursos més individualitzats i personals.