S’inicia a mitjans del primer curs de batxillerat i finalitza al segon curs.
Pretenem ajudar a estructurar el treball amb les parts que cal desenvolupar, així com donar pautes de com dur a terme una bona redacció i resentació. L’objectiu principal és el d’ajudar a l’alumne a realitzar un bon treball de recerca i valorar-lo com una oportunitat de conèixer, descobrir i investigar aspectes del seu entorn que li despertin interès i curiositat.
Els continguts que tindrem en compte a l’hora de dur a terme el treball de recerca seran els següents:
- Tria i delimitació del tema: per escollir el tema del treball de recerca s’ha de valorar els interessos de l’alumne, el seu entorn immediat, la modalitat de batxillerat, etc.
- Valoració d’aspectes que s’han de tenir en compte per coordinar el treball com ara la iniciativa, autonomia, organització del treball, habilitats de comunicació i responsabilitat.
- Recerca d’informació.
- Introducció al llenguatge científic: hipòtesis, objectius, metodologia, conclusions, avaluació, etc.
- Distribució del temps de la manera més òptima.
La metodologia que seguim és la de tenir un programa personalitzat per cada alumne així com l’opció de tenir sessions individuals si és necessari. Aquest seguiment es fa a través de tutories programades fins a l’entrega final del treball i l’exposició d’aquest davant del tribunal.